برترین مطالب بهداشتی و سلامتی

۸ مطلب در تیر ۱۳۹۸ ثبت شده است

پنج گام برای سم زدایی مثانه به روش سالم

مشکلات مثانه از جمله عفونت، بی اختیاری ادرار و بیش فعالی مثانه، سلامت شما را به طور مستقیم تحت تاثیر قرار می دهد. با این حال بهترین گزینه ها برای پاکسازی مثانه را در ادامه برای شما شرح خواهیم داد.


ادامه مطلب...
۲۹ تیر ۹۸ ، ۲۰:۲۷ موافقین ۰ مخالفین ۰
نیلوفر

معرفی چشم پزشک خوب در آبادان | بهترین چشم پزشکان آبادان

چشم‌پزشکی یا افتالمولوژی (به انگلیسی: Ophthalmology) شاخه‌ای از پزشکی است که با آناتومی، فیزیولوژی و بیماریهای چشم، پلک و مجرای اشکی سر و کار دارد. یک متخصص چشم خوب در آبادان در تشخیص و درمان بیماریهای طبی و جراحی چشم انسان مهارت دارد. چشم انسان می‌تواند دچار حوادث و بیماریهای مختلف گردد مانند عفونت میکروبی چشم، آب سیاه، آب مروارید، گل مژه، دکولمان شبکیه و … از آنجا که چشم‌پزشکان بر روی چشم جراحی هم انجام می‌دهند این تخصص تخصصی جراحی و طبی است.


ادامه مطلب...
۲۸ تیر ۹۸ ، ۱۳:۲۵ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
نیلوفر

لاک ژله ای سرطان زا است


به گزارش بهداشت نیوز: متخصصان پوست با هشدار نسبت به خطرات استفاده از لاک های ژله ای اعلام کردند که استفاده از این لاک ها، می تواند خطراتی را مانند ابتلا به عفونت، پیری پوست و سرطان پوست به دنبال داشته باشد.


 لاک های ژله ای فوایدی نسبت به لاک های معمول دارند و آن این است که براق هستند، پوسته پوسته نمی شوند و دوام بیشتری نسبت به لاک های معمولی دارند؛ لاک های ژله ای بطور معمول تا یک ماه دوام می یابند.


اما مطالعات انجام شده بر روی لاک های ژله ای نشان داده است که استفاده از این لاک ها خطراتی نیز به دنبال دارند که از جمله آنها می توان به خطر ابتلا به عفونت، پیری پوست و سرطان پوست اشاره کرد.


با این حال تعداد مطالعات انجام شده بر روی این لاک ها کم است و علت آن نیز تا اندازه زیادی به دلیل روش های مختلف زدن این لاک ها در آرایشگاهای مختلف است.


ادامه مطلب...
۲۵ تیر ۹۸ ، ۱۶:۲۸ موافقین ۰ مخالفین ۰
نیلوفر

حجامت بهتر است یا اهدای خون؟


طبق یافته‌های پزشکی، اهدای خون بهتر از حجامت است. در گذشته‌های دور امکان اهدای خون وجود نداشت و برای خروج خون‌های آلوده این امر مورد سفارش قرار گرفته بود.

ادامه مطلب...
۲۲ تیر ۹۸ ، ۱۳:۰۳ موافقین ۰ مخالفین ۰
نیلوفر

متخصص عفونی خوب در اصفهان | بهترین فوق تخصص عفونی اصفهان


متخصص بیماریهای عفونی پزشکی است که بطور کلی توانایی تشخیص، درمان و پیشگیری از بیماری‌های عفونی، تب‌دار و واگیرداری که توسط میکروارگانسیم‌ها (میکروب‌ها، ویروس‌ها، باکتری ها، قارچ، انگل و…) بدن را درگیر کرده اند، را دارد.


ادامه مطلب...
۰۹ تیر ۹۸ ، ۱۲:۲۳ موافقین ۰ مخالفین ۰
نیلوفر

بهترین رژیم ضد پیری


پیری فرایندی است که نمی توان جلوی آن را گرفت، اما می توان به کمک برخی اقدامات  روند بروز علائم پیری را کند و به تاخیر انداخت. یکی از بهترین راهکار ها برای به کاهش سرعت پیری، ورزش و رپیم غذایی ضد پیری است. به نظر ساده می رسد، اما در اصل پیروی از یک رژیم ضد پیری چالش های خود را دارد و به مراتب وقت گیرتر و گران تر است.


در این مطلب می خواهیم بهترین و بدترین گزینه های غذایی را برای یک رژیم ضد پیری و سالم به شما معرفی کنیم.


ادامه مطلب...
۰۷ تیر ۹۸ ، ۱۲:۴۱ موافقین ۰ مخالفین ۰
نیلوفر

بهترین دکتر فیزیوتراپی تهران

فیزیوتراپ‌ها از دانش و مهارت خود برای بهبود طیف وسیعی از بیماری‌ها که سیستم‌های مختلف بدن را درگیر می‌کند، استفاده می‌کنند. فیزیوتراپیست‌ها همچنین با انجام درمان‌هایی مانند ماساژ، ورزش و سایر تکنیک‌ها به بیمارانی که به مشکلات حرکتی دچار شده‌اند، کمک بسیاری می‌کنند. فیزیوتراپیست‌ها به درمان مشکلات فیزیکی می‌پردازند که ناشی از بیماری، آسیب، ناتوانی یا بالا رفتن سن است. آن‌ها توانایی حرکتی بیمار را به عنوان اصلی‌ترین موضوع در بازیابی سلامت بدن او در نظر می‌گیرند و بنابراین هدف آن‌ها شناسایی مشکلات حرکتی و بهبود این مشکلات تا جای ممکن است. فیزیوتراپیست‌ها علاوه بر درمان بیماران، در مورد چگونگی داشتن زندگی سالم و بهبود سلامت خود و پیشگیری از بروز آسیب نیز به آن‌ها آموزش می‌دهند.

ادامه مطلب...
۰۶ تیر ۹۸ ، ۱۶:۲۴ موافقین ۱ مخالفین ۰
نیلوفر

متخصص غدد اصفهان | بهترین فوق تخصص غدد

غده درون‌ریز و متابولیسم یا اندوکرینولوژی (به انگلیسی: Endocrinology) شاخه‌ای از بیولوژی و پزشکی است که با دستگاه درون‌ریز و بیماری‌هایش سر و کار دارد.


پزشک فوق تخصص غدد به بررسی بیماریهای غدد درون ریز و ارایه درمان یا کنترل این اختلالات میپردازد. غدد درون ریز در بزرگسالان شامل غدد تیرویید، فوق کلیوی، بخش درون ریز لوزالمعده و غدد لنفاوی میباشند. همچنین بررسی اختلالات رشد و کوتاهی قد و بررسی علل و درمان بلوغ زودرس، اختلالات قائدگی و پرمویی، بیماری های متابولیک و ارثی، اختلالات چربی خون، بیماری های غدد جنسی و دستگاه تناسلی و اختلالات غده هیپوفیز از دیگر وظایف متخصصین  غدد است.

ادامه مطلب...
۰۵ تیر ۹۸ ، ۱۵:۲۰ موافقین ۰ مخالفین ۰
نیلوفر