غده درون‌ریز و متابولیسم یا اندوکرینولوژی (به انگلیسی: Endocrinology) شاخه‌ای از بیولوژی و پزشکی است که با دستگاه درون‌ریز و بیماری‌هایش سر و کار دارد.


پزشک فوق تخصص غدد به بررسی بیماریهای غدد درون ریز و ارایه درمان یا کنترل این اختلالات میپردازد. غدد درون ریز در بزرگسالان شامل غدد تیرویید، فوق کلیوی، بخش درون ریز لوزالمعده و غدد لنفاوی میباشند. همچنین بررسی اختلالات رشد و کوتاهی قد و بررسی علل و درمان بلوغ زودرس، اختلالات قائدگی و پرمویی، بیماری های متابولیک و ارثی، اختلالات چربی خون، بیماری های غدد جنسی و دستگاه تناسلی و اختلالات غده هیپوفیز از دیگر وظایف متخصصین  غدد است.


همچنین فوق تخصص غدد خوب اصفهان به بیماری های تیرویید شامل پرکاری تیرویید، کم کاری تیرویید، بزرگی یا گواتر ساده، گواتر گره ایی و بدخیمی های تیرویید خواهد پرداخت.


معرفی فوق تخصص غدد، رشد و متابولیسم در اصفهان

انتخاب یک متخصص غدد خوب اولین و مهم ترین گام برای تشخیص و درمان بیماری های غددی هر فرد است و نیاز است جهت تشخیص صحیح و درمان مناسب بهترین انتخاب را داشته باشیم که در کنار درمان مناسب و کامل هزینه های کمتری را هم متحمل شویم.

از اینرو موتور جستجوی دکتریاب، که یک موتور جستجوی پزشکی است به شما جهت جستجو و یافتن بهترین فوق تخصص غدد در اصفهان یاری خواهد کرد.

برای دسترسی به یک فوق تخصص غدد خوب در اصفهان به 2 روش عمل کنید :
1- جستجوی عبارت زیر در گوگل :
 "دکتریاب غدد اصفهان"

2- استفاده از لینک زیر :