دکتر زنان برای تست hpv

 

زگیل تناسلی یکی از شایع ترین بیماری های مقاربتی در دنیاست که در بسیاری از کشورها برنامه های دولتی برای کنترل آن ارائه شده است. اما با اینحال این بیماری هنوز در ایران جدی گرفته نشده و علیرغم شیوع بالای آن و مخصوصا سرعت شیوع آن، هنوز برنامه مدون بهداشتی و آموزشی برای مقابله با آن در نظر گرفته نشده است. زگیل تناسلی در زنان اهمیت بیشتری دارد، چرا که ویروس HPV که عامل این بیماری ست می تواند دهانه رحم را مبتلا کرده و موجب سرطان دهانه رحم در خانمها بشود. زگیل تناسلی زنان باید بسیار جدی گرفته شود.

 

ویروس hpv باعث ایجاد زائده های گوشتی شبیه به خال به رنگ قرمز یا صورتی می شود که به آنها زگیل های تناسلی گفته می شود. زگیل ها از نظر اندازه و شکل با یکدیگر متفاوت هستند و در مواردی این زگیل ها آنقدر کوچک بوده که دیده نمی شوند. زگیل های تناسلی بیشتر در نواحی مرطوب ایجاد می شوند و گاهی درد و خارش ندارند. شیوع این بیماری در افراد مبتلا به ایدز بیشتر است. برخی از این زگیل ها در نهایت ممکن است باعث ایجاد سرطان واژن، سرطان دهانه دهانه رحم، مقعد وآلت تناسلی شوند. پس آشنایی با علائم و راه های پیشگیری و درمان این بیماری یک امر ضروری است.

 

انواع زگیل های تناسلی

  • زگیل های تناسلی کم خطر: این زگیل ها بیشتر در قسمت خارجی دستگاه تناسلی ایجاد می شوند و کمتر در قسمت داخلی ایجاد می شوند و منجر به سرطان نمی شوند.
  • زگیل های تناسلی پر خطر (تیپهای ۱۶ و ۱۸): این زگیل ها بیشتر به نواحی داخلی دستگاه تناسلی نفوذ می کنند و عامل اصلی ایجاد سرطان ها می باشند.

 

عوارض زگیل تناسلی

این زگیل ها می توانند بی خطر باشند ولی در مواردی باعث ایجاد مشکلات جدی می شوند، از جمله:

  • ایجاد سرطان: ویروس عامل زگیل در مواردی باعث ایجاد سرطان در افراد می شود از جمله این سرطان ها، سرطان واژن، سرطان سرویکس رحم، سرطان سوراخ مقعد و سرطان نوک آلت تناسلی مردان می باشد.
  • ایجاد مشکلات بارداری:این زگیل ها در دوران بارداری باعث مشکلاتی مانند اختلال در دفع ادرار می شوند. زگیل های واژنی باعث کاهش توانایی واژن در باز شدن هنگام زایمان طبیعی می شوند و در مواردی نادر امکان دارد این زگیل ها در هنگام زایمان به گلوی نوزاد منتقل شوند و برای نوزاد مشکلاتی ایجاد کنند.

 

علائم و نشانه های ابتلا به زگیل تناسلی HPV در زنان

در بسیاری موارد در افراد مبتلا نشانه های وجود ندارد اما با گسترش بیماری علائم آشکار می شوند. این علائم و نشانه های hpv در زنان در واژن، دیواره های واژن، سرویکس رحم و ناحیه بین واژن و مقعد ظهور می کنند و در مردان علائم و نشانه ها بر روی آلت تناسلی و نوک آن، در اطراف آلت تناسلی و بر روی مقعد ایجاد می شوند. این علائم و نشانه ها شامل موارد زیر می توانند باشند:

  1. احساس خارش و ناراحتی در نواحی تناسلی.
  2. ایجاد توده کوچک به رنگ پوست در نواحی تناسلی.
  3. ایجاد چندین زگیل نزدیک به هم که شکلی مانند گل کلم تشکیل می دهند.
  4. داشتن خونریزی در هنگام رابطه جنسی.

گاهی بر اثر داشتن رابطه جنسی دهانی این زگیل ها در دهان و گلوی افراد نیز ایجاد می شود.

 

 

دکتر زنان متخصص hpv

اگر این زگیل های ها باعث ایجاد مشکل و ناراحتی در فرد نشوند احتیاج به درمان نیست ولی در صورت پرخطر بودن و تشخیص متخصص احتیاج به درمان وجود دارد که شما می بایست به متخصص زنان در تهران و یا شهر خود مراجعه کنید و درمان را شروع کنید.

 

درضمن می توانید برای دسترسی به بهترین پزشکان متخصص زنان در شهر خود،  طبق آموزش زیر در گوگل جستجو کنید و به آدرس و تلفن مطب ها آنها را به راحتی پیدا کنید.

در گوگل جستجو کنید :

دکتریاب دکتر زنان تهران  (بجای تهران شهر خود را وارد کنید)