فوق تخصص کلیه کودکان در تهران

 

بیماری‌های کلیه کودکان؛ مثانه و مجاری ادرار در کودکان (نفرواورولوژی کودکان) از سال 1966 میلادی کودکان مبتلا به انواع بیماری‌های کلیه و مجاری ادرار در ایران تحت نظر و ویزیت نفرولوژیست‌ها قرار می‌گرفتند. از سال 1990 برنامه‌ریزی برای گرفتن دستیار فوق تخصص نفرولوژی کودکان آغاز شد.

 

 نشانه‌های وجود بیماری در کلیه کودکان

  • رنگ و شدت زردی ادرار در صورتی که متاثر از غذا نباشد، از نشانه‌های مهمی است که متخصصان بر ضرورت توجه به آن تأکید می‌کنند.
  • اگر کودک بر خلاف انتظار از رشد قد و وزن مناسبی برخوردار نبود حتما این موضوع را با پزشک در میان بگذارید، چرا که به گفته متخصصان کلیه اطفال تهران این علائم می‌توانند نشانه‌های نارسایی در کلیه کودک باشند.

    گاهی کودک را به منظور ارزیابی عملکرد غدد نزد متخصص می‌برند، اما بررسی‌ها گویای وجود مشکل کلیوی است. متاسفانه بیماری‌های کلیوی در کودکان دارای نشانه‌های مشابهی با بیماری‌های مختلفی همچون آلرژی، بیماری‌های قلبی، کبدی و گوارشی و ... است. برای همین، تشخیص نارسایی کلیه در کودکان ساده نیست و نیازمند بررسی‌های بیشتر و جدی‌تر است.

    فوق‌تخصص نفرولوژی کودکان ادامه می‌دهد: برگشت ادرار از مثانه به حالب (رفلاکس)، ضایعات انسدادی در مسیر مجرای ادرار، کیست‌های کلیه، مثانه عصبی (نورژنیک) می‌توانند باعث ورم کلیه ها، پف صورت و موجب بروز دردهای شکمی مزمن در کلیه کودک ‌شوند.

  • مشاهده خون در ادرار و افزایش فشار خون کودک را در صورتی که بیش از حد مجاز باشد، حتما به پزشک باید اعلام کرد؛ چرا که هر کدام از اینها می‌توانند نشانه‌های جدی وجود مشکل در کلیه باشد. به همین دلیل بر اندازه‌گیری فشار خون کودک پس از سه سالگی حداقل سالی یکبار تأکید داریم.

 

معرفی دکتر کلیه کودکان خوب در تهران

دکتر نعمت اله عطایی

خیابان آزادی، خیابان دامپزشکی، بین کارون و جیحون، شماره 383، طبقه اول

66019821

و

سعادت آباد، سرو غربی،  نرسیده به میدان کتاب ، خیابان آسمان، نبش آسمان 2 شرقی ، شماره 91، طبقه سوم، واحد 2

22085960

 


 

دکتر سید طاهر اصفهانی

انتهای بلوار کشاورز، خیابان دکتر قریب، نبش چهارراه شهید طوسی، ساختمان شباهنگ، طبقه اول

021-66939014

 


 

 دکتر حمیدرضا صفایی

خیابان پیروزی، خیابان پرستار، میدان 13 آبان، پلاک 210

33188205

 

ادامه لیست پزشکان فوق تخصص کلیه کودکان