برترین مطالب بهداشتی و سلامتی

۴ مطلب در فروردين ۱۳۹۹ ثبت شده است

بعد از صرف غذا این کارها ممنوع است

در متون طب ایرانی از غذا‌هایی مانند آش‌های ساده، آش مغز ماش یزدی، ترش آش، آش شبدر و قره‌قروت، خورش ریواس، خورش هویج، خورش کنگر، بورانی اسفناج، بورانی شبدر و یونجه، کاهو سکنجبین، سمنو، شربت عناب، ماءالشعیر طبی و… به‌عنوان بهترین و سبک‌ترین غذا‌های ایرانی برای فصل بهار نام‌برده‌شده که انرژی پایه و مواد مورد نیاز بدن را تأمین می‌کنند، ولی خاصیت غذایی کمتری دارند.

مصرف این غذا‌ها موجب پاکسازی خون و تقویت اعصاب و قوای بدن می‌شود.

از طرفی در فصل بهار، مصرف حبوباتی مانند ماش، نخودفرنگی و جو نیز از سوی حکمای پزشکی پارسی توصیه شده‌است.

در ادامه خواهیم خواهند :
 

ادامه مطلب...
۲۴ فروردين ۹۹ ، ۱۵:۳۶ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
نیلوفر
جمعه, ۲۲ فروردين ۱۳۹۹، ۰۱:۱۱ ب.ظ نیلوفر
با قهوه استرس ها را از خود دور کنید

با قهوه استرس ها را از خود دور کنید

به گزارش سرویس ترجمه بهداشت نیوز، استرس ها را از خودتان دور کنید و تمامی ارتعاشات مثبت را برای خود جذب کنید. در اطراف شما چیزهای کمی وجود دارد که می تواند به راحتی جمع کردن دوستان کار برای نوشیدنی یک فنجان قهوه لذت بخش باشد. با این کار می توانید مشکلات را از خود دور کنید تجربه نوشیدن قهوه با دوستانتان از نظر عاطفی و روانی فایده های بسیاری دارد و این تجربه بالاتر از چهارچوب یک رسم فرهنگی است. اگر این موضوع تا به حال ذهن شما را درگیر نکرده با خواندن این مطلب می توانید اطلاعات خود را بالا ببرید.


شما با استفاده از سه اصل فوق العاده : قهوه، خنده و دوستان خوب می توانید فواید این عادت های سالم را کسب کنید.


قهوه یکی از محرک ها است و قرن ها است که در زندگی نقش اساسی دارد قهوه دارای فواید فیزیولوژیکی است  شما را از خواب بیدار می کند توانایی های شناختی شما را بالا می برد انرژی به شما می دهد و حتی از کبد شما هم مراقبت می‌کند شاید شما درباره بعد اجتماعی نوشیدنی تیره‌رنگ چیزهای زیادی ندانید.


وقتی شما روز خوبی نداشتید و کارتان را برای امروز تمام کردید، استرس و نگرانی وارده به اعصاب خرد شده شما باعث می‌شود که در خون شما سطح کورتیزول و نوراپی نفرین و نور آدرنالین تغییر کند و این تغییرات باعث تغییر کارکردهای اصلی بدن شما می شود.


وقتی تپش قلب دارید و معده درد می گیرید یعنی شما بسیار خسته هستید و ذهن شما کندتر از حالت معمولی شده است. اما قبل از اینکه به خانه برگردید با دوست خود تماس می‌گیرید تا او را برای نوشیدن یک فنجان قهوه ملاقات کنید بعد از این که قهوه را سفارش دادید صحبت های دلنشین شما و دوستان آغاز می‌شود و از آنجا که نوشیدنی های گرم حالت آرام بخش برای بدن دارند یک فنجان قهوه گرم هم باعث می‌شود سردرد شما از بین برود، اعصاب شما آرام شود، نفس آرام تر شود. کافئین که در این نوشیدنی وجود دارد یک محرک خفیف است.


یعنی این محرک باعث می‌شود که شما نگرانی های خود را با دیگران بدون آنکه حتی متوجه آن باشید به اشتراک بگذارید این نوشیدنی باعث می‌شود عضلات آرام شوند و ذهن بیشتر پذیرنده برقرار کردن ارتباط و احساس مثبت می‌شود. وقتی با دوست خود برای اولین بار می خندید اندورفین ها کار خود را به خوبی انجام می‌دهند نوشیدن قهوه ای نوع تمرین درمانی است. در این تمرین هیچ چیزی مهم نیست شما می توانید از نوشیدنی و صحبت با کسانی که دوست دارید لذت ببرید.


 لنگر های احساسی هم لحظاتی هستند که مغز شما را به صورت مثبت و غنی‌تر طبقه بندی می کنند. شما وقت خود را به هنگام نوشیدن قهوه با دوستانتان سپری کردید در آن لحظات درباره همه چیز صحبت کردید با هم خندید یا گریه کردید این لنگرهای احساسی این لحظه های ارزشمند را ثبت کردند. پس شما می توانید تمامی این دسته ها را به خاطر بسپارید آنها مانند یک پاداش برای شما هستند بنابراین شما می توانید اگر روزتان به خوبی پیش نرفت فکر کردن به آن را به بعد موکول کنید در زندگی تمامی اوقات خوب قدرت بیشتری نسبت به تمامی اتفاقات بد دارند مغز انسان لحظات مثبت را برای مقابله با لحظات بد ذخیره می‌کند .این لحظات ماندگار باعث سازگاری بیشتر شما با محیط می شود می توانید با این لحظات همه اشتباهات خود را بپذیرید تا سایه تیره آن از بین برود این روش یکی از بهترین تمرینات برای قلب و روح شما است که می توانید آن را انجام بدهید.

 



۲۲ فروردين ۹۹ ، ۱۳:۱۱ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
نیلوفر
چهارشنبه, ۲۰ فروردين ۱۳۹۹، ۰۹:۲۴ ب.ظ نیلوفر
خبر خوش کاشفان ایرانی برای درمان کرونا

خبر خوش کاشفان ایرانی برای درمان کرونا

 حسن ابولقاسمی رئیس انجمن خون و سرطان ایران درباره تزریق پلاسمای خون بر روی افراد کرونایی اظهار کرد: در حال حاضر طبق یک فرآیند بیولوژیکی از افراد کرونایی بهبود یافته  پلاسما خون آن ها گرفته شده و بعد از بررسی های لازم به مبتلایان تزریق می شود.

او افزود:  پلاسما خون را تنها به برخی افراد مبتلا  تزریق کرده و با بقیه بیماران نسبت به طول درمان و بستری شان مقایسه می کنیم.

رئیس انجمن خون و سرطان ایران اظهار کرد: با تزریق پلاسما خون دیده شد که بهبودی مبتلایان رو به افزایش می رود و روزهای کمتری را بستری می باشند.او در ادامه افزود: البته بررسی های لازم بر روی تست های آزمایشگاهی باید ثابت کنند که مبتلایان کرونایی هیچ گونه بیماری HIV و ایذر نیز نداشته و کاملا  از لحاظ این بیماری ها سالم باشند. ما از وزارت بهداشت خواسته ایم که بعد از بررسی های لازم خود نتیجه را اعلام کند.

ابوالقاسمی بیان کرد: در حال حاضر این نوع پلاسما خون به  ۲۰۰ نفر تزریق شده و تاکنون نتایج خوبی را به ما داده است.

رئیس انجمن خون و سرطان ایران گفت: ما تا آخر فروردین می توانیم درباره بسیاری از آزمایش هایمان تا حدودی با قاطعیت  نظر بدیم و نتایج  خود را اعلام کنیم.

۲۰ فروردين ۹۹ ، ۲۱:۲۴ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
نیلوفر
پنجشنبه, ۷ فروردين ۱۳۹۹، ۰۱:۴۱ ب.ظ نیلوفر
با دیدن این نشانه کنسرو را سریعا دور بریزید !!

با دیدن این نشانه کنسرو را سریعا دور بریزید !!

سته بندی یکی از روش‌های نگهداری مواد غذایی است. امروزه بیشتر غذا‌های کارخانه‌ای به وسیله مواد فلزی، شیشه ای، پلاستیکی، کاغذی و... بسته بندی می‌شود.

شیشه و کاغذ، قدیمی‌ترین و فلزات مقاوم‌ترین نوع بسته بندی است. اکنون طیف وسیعی از فلزات برای تهیه قوطی کنسرو، کمپوت و انواع نوشابه استفاده می‌شود.

این قوطی‌ها اگرچه از غذا در برابر آلودگی ناشی از میکروارگانیسم ها، حشرات، رطوبت، نفوذ گاز‌ها و اکسیژن محافظت می‌کند، اما معایبی هم دارد که می‌تواند برای سلامت مصرف کننده مخاطره آمیز باشد.

معمولا قوطی‌هایی که برای کمپوت یا کنسرو استفاده می‌شود از جنس آلومینیوم یا فولاد نرم است که با یک لایه قلع یا کروم، اندود شده و در نهایت یک لایه لاک مخصوص، روی آن را می‌پوشاند. این لاک‌ها ازایجاد فعل و انفعالات شیمیایی میان فلز و ماده غذایی جلوگیری می‌کند. اما متاسفانه گاهی بر اثر لاک اندود نامناسب، غذا با فلز بدنه قوطی تماس پیدا می‌کند و رنگ، طعم و ارزش تغذیه‌ای آن افت می‌کند و از همه مهم‌تر بر اثر فعل و انفعالات شیمیایی، به سلامتی مصرف کننده آسیب می‌زند.

گاهی نیز اسیدیته بالای برخی کمپوت‌ها یا نوشابه‌های گازدار یا حتی سموم دفع آفات باقی مانده در برخی از میوه جات کنسروی، می‌تواند به آزاد شدن پوشش لاک و سپس قلع قوطی منجر شده و با خوردگی جدار داخلی قوطی عاملی برای نفوذ و رشد میکروب‌های بیماری زا در محصول شود؛ یا سطح لحیم کاری قوطی‌هایی که با ماده غذایی تماس دارد، باعث ورود یون سرب و کادمیم به داخل ماده غذایی می‌شود و مسمومیت ایجاد می‌کند.

به گفته یک پزشک متخصص داخلی مشهد ، سرب به کاهش ضریب هوشی، بیش فعالی، خستگی مفرط، افسردگی، فشار خون بالا و ... منجر می‌شود و کادمیم اثر سوء بر کلیه‌ها می‌گذارد و با آزادسازی کلسیم از استخوان‌ها موجب نرمی و پوکی آن‌ها می‌شود.

همچنین ساییدگی ها، کدگذاری‌های عمیق یا چسب‌های نامناسب نیز می‌تواند از عوامل زنگ زدگی و نفوذ ترکیبات مضر به داخل قوطی باشد؛ بنابراین برای آن که ازسلامت و بهداشت کنسرو و کمپوت انتخابی خود مطمئن شوید، از خرید محصولات نامعتبر، متفرقه و بی نام و نشان خودداری کنید و هنگام خرید، قوطی‌هایی را انتخاب کنید که کاملا سالم، بدون نشتی، سوراخ شدگی، زنگ زدگی و ضرب دیدگی باشد. این را هم بدانید مشخصات و تاریخ مصرف محصول باید روی بدنه فلزی قوطی حک شده باشد.


ادامه مطلب...
۰۷ فروردين ۹۹ ، ۱۳:۴۱ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
نیلوفر