برترین مطالب بهداشتی و سلامتی

۳ مطلب در آبان ۱۳۹۷ ثبت شده است

متخصص قلب خوب در تهران

تعریف تخصص قلب و عروق

قلب شناسی، مطالعه و درمان درباره اختلالات قلب و عروق خونی است. وظیفه متخصص قلب خوب، تشخیص و درمان بیماری های سیستم قلبی عروقی است. بیماری قلبی به طور خاص به قلب مربوط می شود، در حالی که بیماری قلبی عروقی بر قلب، عروق خونی یا هر دو اثر دارد.


قلب و عروق

چه زمانی به متخصص قلب و عروق نیاز داریم


اگر یک فرد علائم بیماری قلب داشته باشد، ممکن است پزشک آنها را به یک متخصص قلب ارجاع دهد.


علائمی که نشان دهنده مشکلات قلب است عبارتند از :

1. تنگی نفس

2. سرگیجه

3. درد قفسه سینه

4. تغییرات ضربان قلب یا ریتم قلب

5. فشار خون بالا

توجه داشته باشید که برخی از این علائم مانند سرگیجه و تنگی نفس در صورتی که مکررا اتفاق بیافتد و دلیل قابل توجه دیگری نداشته باشد ، احتمال ارتباط آن با قلب کم نیست. متخصص میتواند آزمایشهایی را برای سرگیجه، تغییر ضربان یا ریتم قلب غیرطبیعی انجام دهد.

آنها اغلب با بیماران مبتلا به حمله قلبی، نارسایی قلبی یا سایر مشکلات قلبی مواجه می شوند و در مورد جراحی قلب، کاتتریزاسیون قلب و آنژیوپلاستی و استنت گذاری تصمیم می گیرند.

 

بیماری های قلبی عروقی که متخصص قلب و عروق می تواند به آن کمک کند


1.  آترواسکلروز

2.  فیبریلاسیون دهلیزی

3.  آریتمیها

4.  بیماری قلبی مادرزادی

5.  بیماری قلبی عروقی

6.  بیماری قلبی عروقی

7.  کلسترول خون بالا و تری گلیسیرید

8.  فشار خون

9.  پریکاردیت

10. تاکیکاردی بطنی

11. فشار خون بالا

فرد ممکن است نیاز به یک متخصص قلب و عروق را حتی بدون داشتن این  علائم داشته باشد، اگر سابقه خانوادگی بیماری قلبی یا کلسترول بالا داشته باشید، اگر سیگاری بوده و اگر دیابت داشته باشید ممکن است مبتلا به بیماری قلبی شوید.

زنان  مبتلا به پری اکلامپسی (مسمومیت بارداری) ممکن است در معرض خطر بیشتری در بارداری بعدی یا در دوران یائسگی باشند.


قلب حیاتی ترین عضو بدن هر موجودی است و بدون آن زندگی وجود نخواهد داشت. پس مراقبت و مواظبت از این عضو حیاتی بدن بسیار مهم است. اگر شما احساس وجود هر نوع مشکل قلبی در خود دارید، لازم است با مراجعه به یک متخصص قلب و عروق خوب، نسبت به آگاهی از وجود بیماری و درمان خود،  اقدام نمائید.


معرفی متخصص قلب و عروق خوب در تهران

دوستان عزیز تهران، جهت دسترسی به جدیدترین آدرس و تلفن پزشکان تهران و همچین رزرو پذیرش آنلاین از پزشکان قلب تهران می توانند به وب سایت دکتریاب و یا لینک زیر مراجعه فرمایند.

لیست بهترین متخصص قلب در تهران


معرفی متخصصان قلب در سراسر کشور

هموطنان غیر تهرانی می توانند با مراجعه به وب سایت دکتریاب به به جدیدترین آدرس و تلفن پزشکان دسترسی داشته باند.


لیست بهترین متخصصان قلب

متخصص قلب در اهواز

متخصص قلب در اصفهان

متخصص قلب در مشهد

متخصص قلب در تبریز

متخصص قلب در شیراز

متخصص قلب در رشت

متخصص قلب در یزد

متخصص قلب در ارومیه

متخصص قلب در کرج

۰۸ آبان ۹۷ ، ۱۸:۲۸ ۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
نیلوفر

معرفی بهترین پزشکان متخصص زنان و زایمان اصفهان

پزشک زنان و زایمان، یکی از رشته‌های تخصصی پزشکی می‌باشد. تشخیص و درمان بیماری‌های زنان مانند قاعدگی دردناک، اختلالات قاعدگی، سرطانهای رحم، سرطان تخمدان، سرطان دهانه رحم، سرطان واژن، نزدیکی دردناک، کیست تخمدان، پیچ‌خوردگی تخمدان، عفونت دستگاه تناسلی (واژینیت) و ... در این رشته مورد بحث قرار می‌گیرند.
متخصص زنان

چرا باید به متخصص زنان مراجعه کرد؟

متخصص زنان پزشکی است که در زمینه‌ی سلامت زنان، به خصوص دستگاه تناسلی آن‌ها و واژن تخصص دارد. اولین معاینه نوجوانان میبایست توسط متخصص زنان در سن 13 تا 15 سالگی انجام شود.
این متخصصین در زمینه‌ی بارداری و زایمان زنان نیز آموزش دیده‌اند اما به طور کلی در زمینه‌های مختلف از پریود و باروری تا بیماری‌های مقاربتی از جمله تبخال تناسلی و زگیل تناسلی و اختلالات هورمونی همگی به آن‌ها مربوط می‌شود.

معرفی بهترین متخصص زنان و زایمان در اصفهان

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که می خواهید به متخصص زنان مراجعه کنید اما مردد هستید که باید پیش کدام متخصص زنان بروید که بهتر باشه و ممکنه که شما رو روزها درگیر خودش کنه! خوب مشکلی نیست دکتریاب مشکل شما را حل کرده و با فراهم کردن لیستی از بهترین پزشکان زنان اصفهان را برای شما فراهم کرده که با توجه به مشخصات و میزان محبوبیت و نظرات دیگر بیماران و مراجعه کنندگان به راحتی می توانید پزشک مورد نظر خودتون رو انتخاب کنید.


لیست بهترین پزشکان اصفهان

جهت دسترسی به اطلاعات پزشکان متخصص و فوق تخصص در اصفهان و سراسر کشور می توانید به وب سایت دکتریاب مراجعه فرمایید.

https://doctor-yab.ir

۰۷ آبان ۹۷ ، ۱۸:۵۳ ۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
نیلوفر

معرفی بهترین پزشکان متخصص مغز و اعصاب (نورولوژی) سراسر کشور

متخصص مغز و اعصاب

متخصص مغز و اعصاب به درمان غیر جراحی بیماریهای مغز و اعصاب و عضلات می پردازد و در صورت نیاز به جراحی در موارد خاص شما را به جراح ارجاع می دهد.


اختلالاتی که برای آنها باید به متخصص مغز و اعصاب (نورولوژیست) مراجعه کنید:

  • سردرد و سرگیجه
  • فراموشی و اختلالات حافظه
  • تشنج و اختلالات سطح هوشیاری(غش کردن)
  • گزگز مور مور دستها و پاها
  • کمر درد
  • فلج و ضعف دست ها و پاها
  • افت و یا اختلال در سطح هوشیاری
  • لرزش بدن (رعشه) یا کندی حرکات
  • اختلالات خواب


تفاوت روانشناس، متخصص روانپزشک و متخصص مغز و اعصاب چیست؟

نورولوژیست‌ها (متخصصان مغز و اعصاب)،‌ روانپزشکان و روانشناسان اگرچه حوزه کاری مشخصی دارند و تخصص‌های جداگانه‌ای می‌گیرند، از سوی بسیاری از مراجعان و بیماران ممکن است با یکدیگر اشتباه گرفته شوند. اینکه کی باید به متخصص مغز و اعصاب مراجعه کرد، کی به روانپزشک و کی به روانشناس، ممکن است سوال بسیاری از مردم باشد.

اگر این سوال، سوال شما هم باشد، باید بدانید که اصولا روانشناس فردی است که دوره عمومی پزشکی را نگذرانده است و با گرفتن مدرک لیسانس، فوق‌لیسانس و دکترا در رشته روانشناسی، روانشناس شده است و می‌تواند با ارائه راهکار‌های مختلف (بدون تجویز دارو) به مراجعانش کمک کند اما روانپزشک، پزشک متخصصی است که دوره عمومی پزشکی را طی کرده و پس از آن در رشته اعصاب و روان تخصص گرفته است.

متخصص مغز و اعصاب یا نورولوژیست هم پزشک متخصصی است که پس از طی کردن دوره پزشکی عمومی، تخصصش را در رشته مغز و اعصاب (نورولوژی) گرفته تا بتواند بیماری‌هایی مانند تشنج، ام‌اس، میگرن و سردرد‌های مختلف، فلج، سکته مغزی و کمردرد‌های مزمن و بیماری‌هایی از این قبیل را تشخیص دهد و درمان کند. روانپزشک نیز می‌تواند در درمان اضطراب‌ها، افسردگی‌ها و سایر مشکلات اعصاب و روان به مراجعانش کمک کند و به آنها دارو بدهد اما روانشناس نمی‌تواند دارو تجویز کند و معمولا روان‌درمانی می‌کند. ضمنا این نکته را هم باید یادآور شوم که جراح مغز و اعصاب هم می‌تواند جراحی‌هایی مانند برداشتن انواع تومور‌ها یا دیسک کمر را انجام دهد بنابراین هیچ شباهتی بین رشته‌های روانشناسی، روانپزشکی و تخصص مغز و اعصاب وجود ندارد.


تخصص های تکمیلی رشته مغز و اعصاب: 

فوق تخصص:
فوق تخصص الکترومیوگرافی و هدایت عصبی محیطی

فلوشیپ:
فلوشیپ الکترومیوگرافی و هدایت عصبی محیطی
فلوشیپ درد
فلوشیپ ام اس
فلوشیپ سکته مغزی (Stroke)
فلوشیپ نوروفیزیولوژی
فلوشیپ رادیولوژی مداخله‌ای (اینترونشن) تفسیر کلیه تصاویر ناشی از کاتریسم عروق ارگانهای مختلف بدن مانند تفسیر آنژیوگرافی عروق قلب، کلیه، مغز، گوارش پس این فلوشیپ در رشته های رادیولوژی، قلب و عروق، جراحی عروق، کلیه، نورولوژی، جراحی مغز و اعصاب و فوق تخصص های گوارش و جراحی عمومی نیز برگزار می گردد که به اسامی کاردیواینترونشن، نورواینترونشن، گاسترواینترونشن و نفرواینترونشن نامیده می‌شود.


معرفی بهترین پزشکان مغز و اعصاب

در صورتیکه برای مراجعه به پزشک دچار تردید شده اید که باید به کدام پزشک مراجعه کنید، دکتریاب با کمک بیماران اقدام به جمع آوری لیستی از بهترین پزشکان متخصص و فوق تخصص مغز و اعصاب کشور کرده است که می توانید از طریق لینک های زیر به راحتی به لیستی از بهترین پزشکان مغز و اعصاب کشور داشته باشید.

دکتر مغز و اعصاب خوب در تهران

دکتر مغز و اعصاب خوب در تبریز

دکتر مغز و اعصاب خوب در کرج

دکتر مغز و اعصاب خوب در مشهد

دکتر مغز و اعصاب خوب در اهواز

دکتر مغز و اعصاب خوب در شیراز

دکتر مغز و اعصاب خوب در رشت

دکتر مغز و اعصاب خوب در ارومیه

دکتر مغز و اعصاب خوب در اصفهان


جهت دسترسی به سایر شهر و مراکز استان ها لطغا به سایت دکتریاب مراجعه کنید.

۰۷ آبان ۹۷ ، ۱۱:۵۳ ۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
نیلوفر