برترین مطالب بهداشتی و سلامتی

۵ مطلب در آبان ۱۳۹۹ ثبت شده است

چهارشنبه, ۲۸ آبان ۱۳۹۹، ۱۲:۴۲ ب.ظ نیلوفر
سایت نوبت دهی دکتریاب

سایت نوبت دهی دکتریاب

دکتریاب، یک وب سایت معرفی و نوبت دهی پزشکان که به کمک آن می‌توانید به راحتی و در کوتاه ترین زمان پزشک خودتان را جستجو و پیدا کنید و به صورت اینترنتی نوبت بگیرید. شاید برای شما هم پیش آمده که اسم یک پزشک را از تلویزیون یا دوستان و آشنایان به عنوان یک پزشک خوب شنیده باشید و حالا می‌خواهید به مطب مراجعه کنید و یا اینترنتی پذیرش ثبت کنید ولی شما آدرس و شماره تلفن مطب را ندارید! خوب خیلی راحت با مراجعه به سایت دکتر یاب و جستجو نام پزشک، به راحتی می‌توانید به این اطلاعات دسترسی پیدا کنید و دیگر نگران تغییر آدرس و تلفن مطب پزشکان نباشید که دکتریاب این مشکل را برای شما به آسانی رفع کرده است و شما می توانید در هر زمانی به راحتی به پزشک خود دسترسی داشته باشید.


در دکتریاب شما می توانید در حوزه های مختلف پزشکی از جمله پزشکان متخصص و فوق تخصص رشته های مختلف مانند، متخصص مغز و اعصاب، قلب و عروق، زنان و زایمان، دندانپزشک و ... در تمامی استان ها و شهرها جستجو داشته باشید.
دکتریاب در حال حاضر بیش از 30000 پزشک را در سراسر کشور پوشش می دهد، و بیماران علاوه بر مشاهده و پذیرش اینترنتی می توانند با پزشکان عضو دکتریاب به صورت آنلاین و رایگان پرسش و پاسخ پزشکی داشته باشند و نیازی به مراجعه به مطب و پرداخت حق ویزیت مجدد نخواهند داشت.


ادامه مطلب...
۲۸ آبان ۹۹ ، ۱۲:۴۲ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
نیلوفر

کشوری پیشرو در تولید واکسن کرونا خواهیم بود

سعید نمکی وزیر بهداشت در نشست آنلاین که با حضور مقامات سازمان جهانی بهداشت برگزار شد، ضمن تقدیر از معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور و عزیزان ما در شرکت‌های دانش بنیان و بنیاد برکت و انستیتو پاستو گفت: در همه دنیا بیماری کرونا با شروع فصل سرما موج جدیدی را رقم زد.
 
وی با بیان اینکه وزارت بهداشت در طرح جدید با افزایش 100 هزار تست روزانه و بیماریابی جدید و فعال تلاش می‌کند آمار مرگ و میر روزانه را کاهش دهد افزود: این موضوع با کمک و با توجه به ساخت تست آنتی ژن در کشور که از هفته آینده راه‌اندازی خواهد شد تحقق پذیر است.
 
نمکی با بیان اینکه در رابطه با تامین واکسن کرونا سه روش را دنبال می‌کنیم افزود: روش اول مشارکت در کواکس با حمایت سازمان جهانی بهداشت است، در روش دوم با انستیتو پاستور و کشورهایی که در سطح بین الملل تلاش می‌کنند واکسن تولید کنند همکاری داریم و در نهایت با تلاش و جدیت همکارانم در شرکت‌های دانش بنیان در انسیتیتو پاستور و شرکت رازی اقدامات خوبی انجام شده است. خوشبختانه از بین 12 شرکتی که گام‌های خوبی برای تولید واکسن برداشته بودند 8 شرکت در وضعیت مطلوبی قرار دارند و 4 شرکت در حال ورود به آزمایش فاز انسانی واکسن کرونا هستند.
 
وزیر بهداشت افزود: در نشستی که با سازمان جهانی بهداشت داریم گروهی از همکاران من در شرکت‌های دانش بنیان عملکرد خود را به اطلاع سازمان جهانی بهداشت می‌رسانند و هفته بعد گروه دیگری که مکانیزم پیشرفته تری دارند این اقدام را انجام خواهند داد.
 
وزیر بهداشت گفت: توسعه حرکت دانش بنیان و تکیه بر علم داخل همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده که امیدواریم در آینده‌ای نزدیک به عنوان یکی از کشورهای پیشرو در دنیا در حوزه ساخت واکسن کرونا طرح شویم.
 
وی از سازمان جهانی بهداشت درخواست کرد: سازمان جهانی بهداشت از ما به عنوان کشوری که در اوج تحریم درحال تلاش برای ساخت واکسن است بیش از پیش حمایت کند.
 
به گزارش بهداشت نیوز، در این مراسم که باحضور تصویری نمایندگان ارشد سازمان بهداشت جهانی در منطقه ، حضور نماینده این سازمان در ایران، مقامات وزارت بهداشت ایران و تیم های تحقیقاتی واکسن، برگزار شد وضعیت پیشرفت تولید واکسن کرونا در ایران بررسی شد.

۲۶ آبان ۹۹ ، ۱۶:۰۹ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
نیلوفر

چرا فرزندم باید زیر نظر متخصص اطفال باشد؟

متاسفانه همه کودکان گاهی بیمار می گردند بنابراین والدین باید نشانه های بیماری را در کودکان بشناسند و برای درمان کودکان آنها را نزد پزشک ببرند . از مشکلاتی که برخی کودکان به آن دچارند عفونت گوش ها یا ورم لوزه ها است.

ادامه مطلب...
۱۴ آبان ۹۹ ، ۱۶:۰۳ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
نیلوفر

ماده‌ای که برای قلب شما سم است

چربی‌های ترانس موجود در غذا‌ها خطر ابتلا به بیماری قلبی را افزایش می‌دهد.


باید توجه داشته باشیم که چربی‌های ترانس تولید شده در بازار به عنوان یک طعم دهنده به غذا‌ها محسوب می‌شوند و برای افزایش ماندگاری آن‌ها در نظر گرفته شده اند.


افرادی که از غذا‌های مملو از این ماده غذایی مصرف می‌کنند بیشتر به دیابت مبتلا شده همچنین  دچار حمله قلبی یا سکته می‌شوند.


برای داشتن یک سبک زندگی سالم، متخصصان و پزشکان تغذیه داشتن یک رژیم غذایی مناسب و برنامه ورزشی منظم را توصیه می‌کنند.


دکتر عایشه بویاژ از متخصصان علم تغذیه می‌گوید: باید یک رژیم غذایی مدیترانه‌ای سرشار از روغن زیتون درجه یک، سبزیجات، میوه ها، غلات کامل، حبوبات و محصولات لبنی را بر رژیم‌های غذایی دیگر ترجیح دهیم.


همچنین دکتر اونر اوزدوگان نیز توضیح داد که ورزش کردن و پرهیز از مصرف چربی‌های ترانس از دوره کودکی امری ضروری است.


ترکیه پس از اتحادیه اروپا محدودیت‌هایی را برای چربی‌های ترانس در مواد غذایی وضع کرده است. سازمان بهداشت جهانی هم برای حذف این مؤلفه از زنجیره تامین مواد غذایی تا سال ۲۰۲۳ هدف گذاری کرده است.

۱۴ آبان ۹۹ ، ۱۵:۵۸ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
نیلوفر

میوه به سیستم ایمنی را تقویت میکند

سید مرتضی صفوی، متخصص تغذیه درباره خواص «به»، اظهار داشت: به میوه‌ای با طعم مطبوع از خانواده سیب است.

وی ادامه داد: هر 100 گرم «به» حاوی 57 کیلوکالری انرژی است و در مقایسه با سیب و گلابی، به از نظر محتوای آنتی اکسیدان‌های پلی فنولیک غنی تر است. به میوه‌ای غنی از ویتامین، مواد معدنی و فیبر غذایی است.


این متخصص تغذیه خاطرنشان کرد: میوه رسیده به، حاوی مقادیر فراوانی ویتامین C است؛ به طوری که 100 گرم به، 25 درصد نیاز روزانه به ویتامین C را تامین می‌کند؛ ضمن اینکه باید توجه کنیم میوه‌های غنی از ویتامین C با حذف رادیکال‌های آزاد به سلامتی بدن، تقویت سیستم ایمنی، کاهش ابتلا به عفونت و کاهش شرایط التهابی کمک می‌کند.


صفوی خاطرنشان کرد: به همچنین منبع خوبی از مس، سلنیوم، آهن، پتاسیم، منیزیم و ویتامین‌های گروه ب از قبیل تیامین، ریبوفلاوین و پریدوکسین است؛ اگرچه هنوز اطلاعات کافی وجود ندارد اما برخی شواهد حاکی از آن است که میوه به، همانند گلابی، دارای ویژگی‌های ضد التهابی و ضد آلرژی است.


وی اضافه کرد:علاوه بر میوه به، دانه آن نیز دارای خواصی از قبیل بهبود سرفه، گلودرد و برونشیت است. همچنین دانه این میوه در بهبود عملکرد دستگاه گوارش نقش ایفا می‌کند؛ البته باید به این نکته توجه داشت که دانه به را نباید جوید؛ چراکه دانه آن حاوی ترکیبی به نام آمیگدالین است که به سیانوریک اسید تجزیه می‌شود و ماده‌ای سمی است.


این متخصص تغذیه یادآور شدمصرف زیاد آن می‌تواند خطرناک باشد؛ بنابراین توصیه می‌شود که لعاب دانه این میوه استفاده شود.

۰۸ آبان ۹۹ ، ۰۰:۳۴ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
نیلوفر