برترین مطالب بهداشتی و سلامتی

۴ مطلب در آذر ۱۳۹۸ ثبت شده است

شنبه, ۲۳ آذر ۱۳۹۸، ۱۱:۴۳ ق.ظ نیلوفر
عفونتی که باعث می شود به سختی نفس بکشید

عفونتی که باعث می شود به سختی نفس بکشید

یکی از بدترین انواع عفونت‌ها، عفونت سینه است که نفس کشیدن را سخت و آن را به یک معضل بزرگ و جدی برای شما تبدیل می‌کند.

عفونت سینه به علت ورود ویروس‌ها و باکتری‌های گوناگون به داخل بدن است و سرفه‌های خلط دار، خس خس سینه، بالا آوردن ترشحات زرو و سبز رنگ، احساس تنگی نفس، تب، سردرد، درد‌های عضلانی، احساس ضعف و خستگی از علائم ابتلا به آن ویروس است.

بالا بودن سن، بارداری، کودک بودن، سیگار کشیدن، دیابت و ضعیف بودن سیستم ایمنی بدن افراد را زود‌تر به عفونت سینه مبتلا می‌کند و در صورتی احساس منگی، بالا آوردن خون، ادامه پیدا کردن سرفه بیش از ۳ هفته، نفس تند، تنگی نفس و تب بالا برای بهبود درمان خود حتماً به پزشک مراجعه کنید.

عفونت سینه معمولاً در بازده زمانی هفت تا ده روزه بهبود پیدا خواهد کرد و سرفه زدن‌های آن معمولاً تا ۳ هفته طول می‌کشد. تجمع باکتری در خون، مایعات در ریه و آبسه ریه ممکن است عوارض ناشی از عفونت سینه باشد.


ادامه مطلب...
۲۳ آذر ۹۸ ، ۱۱:۴۳ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
نیلوفر
سه شنبه, ۱۹ آذر ۱۳۹۸، ۰۴:۰۱ ب.ظ نیلوفر
خوردن عدس سطح یادگیری را در فصل امتحانات افزایش می دهد

خوردن عدس سطح یادگیری را در فصل امتحانات افزایش می دهد

جعفر غفارزاده محقق طب سنتی، درباره فوائد عدس برای یادگیری کودکان اظهار کرد: عدس طبع گرمی دارد، به همین دلیل مصرف آن به افراد با طبع سرد توصیه نمی‌شود. البته مبتلایان به بیماری‌های پوستی مانند واریس و غیره نباید از عدس تا حدودی استفاده کنند. عدس دارای املاح و آهن زیادی است که افراد باید در مصرف زیاد آن آگاه باشند.


او در ادامه اضافه کرد: عدس منبع مواد مغذی مهمی است که برای داشتن متابولیسم کافی لازم است. افرادی که دارای رژیم های لاغری هستند، بهتر است عدس را در برنامه غذایی خود داشته باشند.  عدس منبع خوب پتاسیم نیز محسوب می شود. پتاسیم در بدن ما وظیفه دارد که pH خون را تنظیم کند. پتاسیم همچنین باعث تحریک ترشح اسیدکلریدریک در معده می‌شود که به هضم غذا کمک می‌کند. عدس همچنین دارای مواد معدنی است که  برای انقباض عضلات و همچنین انتقال واکنش‌های عصبی لازم است.

غفارزاده بیان کرد: عدس  سرشار از ویتامین B۱ و B۲ است. این ویتامین‌ها در متابولیسم انرژی همه‌ سلول‌ها نقش دارند. علاوه بر این، ویتامین B۲ هم به رشد و احیای سلول‌ها، تولید هورمون‌ها و تشکیل گلبول‌های قرمز کمک می‌کند. در عدس ویتامین B۳ و B۶ نیز وجود دارد که به تولید انرژی از گلوسید‌ها و چربی‌های مصرف شده کمک می‌کند. این ویتامین به روند تشکیل DNA کمک خواهد کرد.


ادامه مطلب...
۱۹ آذر ۹۸ ، ۱۶:۰۱ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
نیلوفر
جمعه, ۱۵ آذر ۱۳۹۸، ۰۱:۲۱ ق.ظ نیلوفر
آیا شما دچار آسیب عصبی هستید؟

آیا شما دچار آسیب عصبی هستید؟

حدود ۲۰ میلیون آمریکایی مبتلا به آسیب اعصاب محیطی یا نوروپاتی هستند و دیابت مقصر شماره یک ابتلا به آن است. علل دیگر شامل افزایش سن، کمبود ویتامین، قرار گرفتن در معرض مواد سمی از جمله الکل، داروهای ضد سرطان، عفونت، اختلالات خود ایمنی مانند هپاتیت سی، دیفتری، اچ آی وی، آرتریت روماتوئید، سندرم گیلن باره، و ... است.


آسیب های عصبی به طور کلی به آهستگی پیشرفت می کنند و شما می توانید قبل از وخیم شدن علائم، جلوی پیشرفت این بیماری را بگیرید. شما باید فورا به پزشک مراجعه کنید.


ادامه مطلب...
۱۵ آذر ۹۸ ، ۰۱:۲۱ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
نیلوفر
سه شنبه, ۵ آذر ۱۳۹۸، ۱۰:۲۳ ق.ظ نیلوفر
با چگونگی درمان اثنی عشر آشنا شوید

با چگونگی درمان اثنی عشر آشنا شوید

دکتر پیمان ادیبی فوق تخصص و استاد گوارش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اظهار کرد: زخم اثنی عشر در انتهای دهانه معده و در ابتدای روده باریک رخ می‌دهد؛ مخاط لوزالمعده (روده) بر خلاف مخاط معده پرزدار است که هضم غذا را راحت‌تر و آسانتر می‌کند.


این فوق تخصص گوارش درباره این سوال که علائم زخم اثنی عشر چیست، پاسخ داد: زخم اثنی عشر خوش خیم است و به سرطان و زخم بدخیم ختم نمی‌شود.

ادامه مطلب...
۰۵ آذر ۹۸ ، ۱۰:۲۳ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
نیلوفر