برترین مطالب بهداشتی و سلامتی

۴ مطلب در آبان ۱۳۹۸ ثبت شده است

يكشنبه, ۱۹ آبان ۱۳۹۸، ۱۱:۵۷ ب.ظ نیلوفر
بینایی سنجی در تهران، کجا بریم؟

بینایی سنجی در تهران، کجا بریم؟

بینایی‌سنجی یا اپتومتری (به انگلیسی: optometry) یک قسمت از معاینات کامل (چند قسمتی) چشم محسوب می‌شود و شامل اخذ پیشینه بینایی، «سنجش حدت بینایی،» ارزیابی ریفرکشن، ارزیابی دید دوچشمی، تطابق و حرکات چشمی، دید رنگ، غربالگری و ارزیابی داده‌ها می‌باشد به عبارت دیگر بینایی‌سنجی بررسی دید و ساختارهای مربوط به آن است برای کشف اختلالات بینایی و تجویز عدسی‌های مناسب یا دیگر وسایل کمک‌کننده به بینایی یا تمرین‌های چشمی برای جبران کاستی‌های دید.


بینایی‌سنجی علم مراقبت‌های بینایی است و آموزش دیدگان این رشته به عنوان پیشگامان مراقبت بهداشت چشم مسئولیت حفظ و سلامت بینایی را بر عهده دارند. سازمان بهداشت جهانی اپتومتری را مراقبین اولیه سلامت چشم می‌داند. به این معنا که یک بیمار چشم در آغاز باید توسط یک بینایی‌سنج (اپتومتریست) معاینه شود تا اگر دچار عیوب انکساری و اختلالات دید دو چشمی انحرافات عضلانی انکسار چشم و مواردی از این قبیل بود توسط اپتومتریست درمان گردد و در غیر این صورت به جراح چشم ارجاع داده می‌شود. معادل فارسی اپتومتری، بینایی سنجی است، در واقع ترجمه لغت به لغت اپتومتری می‌باشد و با توجه به گستردگی این رشته و شرح وظایف آن معادل دقیقی محسوب نمی‌شود.


در ادامه به معرفی بهترین مراکز بینایی سنجی در تهران خواهیم پرداخت.


ادامه مطلب...
۱۹ آبان ۹۸ ، ۲۳:۵۷ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
نیلوفر
سه شنبه, ۱۴ آبان ۱۳۹۸، ۱۲:۳۴ ق.ظ نیلوفر
بیوگرافی دکتر عبدالجلیل کلانتر هرمزی فوق تخصص جراح پلاستیک

بیوگرافی دکتر عبدالجلیل کلانتر هرمزی فوق تخصص جراح پلاستیک

دکتر عبدالجلیل کلانتر هرمزی متولد 1337 در رامهرمز است. او اینک فوق تخصص جراحی پلاستیک دارد. او سال‌ها پیش در دوران دفاع مقدس‌، نامش را میان حماسه‌سازان هشت سال جهاد در مقابل کفر، ماندگار کرد و امروز باز در میدانی دیگر و در عرصه‌ای دیگر به جهاد می‌پردازد و از این راه به کسب اهداف متعالی‌اش نائل می‌شود.


ادامه مطلب...
۱۴ آبان ۹۸ ، ۰۰:۳۴ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
نیلوفر
يكشنبه, ۱۲ آبان ۱۳۹۸، ۰۴:۵۰ ب.ظ نیلوفر
لیست پزشکان فوق تخصص غدد در اصفهان

لیست پزشکان فوق تخصص غدد در اصفهان

ممکن است شما برای مشکب پیش آمده برای شما به پزشک مراجعه کرده باشید و پزشک برای درمان بیماری، شما را به متخصص غدد ارجاع دهد و شما میبایست برای درمان بیماری خود به فوق تخصص غدد خوب مراجعه کنید.


پزشک فوق تخصص غدد به بررسی بیماریهای غدد درون ریز و ارایه درمان یا کنترل این اختلالات میپردازد. غدد درون ریز در بزرگسالان شامل غدد تیرویید، فوق کلیوی، بخش درون ریز لوزالمعده و غدد لنفاوی میباشند. همچنین بررسی اختلالات رشد و کوتاهی قد و بررسی علل و درمان بلوغ زودرس، اختلالات قائدگی و پرمویی، بیماری های متابولیک و ارثی، اختلالات چربی خون، بیماری های غدد جنسی و دستگاه تناسلی و اختلالات غده هیپوفیز از دیگر وظایف متخصصین  غدد است.


همچنین فوق تخصص غدد خوب اصفهان به بیماری های تیرویید شامل پرکاری تیرویید، کم کاری تیرویید، بزرگی یا گواتر ساده، گواتر گره ایی و بدخیمی های تیرویید خواهد پرداخت.

ادامه مطلب...
۱۲ آبان ۹۸ ، ۱۶:۵۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
نیلوفر
شنبه, ۱۱ آبان ۱۳۹۸، ۱۱:۳۵ ق.ظ نیلوفر
کنجد، ضدسرطان و سرشار از کلسیم

کنجد، ضدسرطان و سرشار از کلسیم

کنجد دشمن پوکی استخوان، ضد ورم مفاصل و رماتیسم، ضدسرطان و قارچ است هوش و بینایی راتقویت کرده و کلسترول را کاهش می دهد.  کنجد دارای خواص گوشت است اما ضرر آن را ندارد. آنتی اکسیدان‌ها ترکیباتی هستند که سلول‌های ما را در برابر آسیب‌های رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کنند. رادیکال‌های آزاد مولکول‌های بسیار موذی هستند که بدن ما را در معرض بیماری‌های قلبی عروقی، برخی از سرطان‌ها و بیماری‌های دیگر مربوط به پیری قرار می‌دهند. اگر می‌خواهید خودتان را از این بیماری‌ها و پیری دور نگه دارید بهتر است از مواد غذایی سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها غافل نشوید. کنجد هم یکی از این مواد غذایی مفید است. به غذاهایتان از این دانه‌های ریز اضافه کنید. یک مشت از این دانه‌های بو داده میل کنید تا بدنتان قوی‌تر و جوان تر شود.

کنجد حاوی ترکیبات آنتی اکسیدانی به نام توکوفرول‌ها است که سازنده‌ی ویتامین E هستند.  زمانی که به اندازه‌ کافی از این آنتی‌اکسیدان‌ها جذب کنید بدنتان را در برابر سرطان و بیماری‌های قلبی عروقی ایمن کرده‌اید. توجه داشته باشید جذب ویتامین E بالا پوستتان را در وضعیت بهتری نگه می‌دارد یعنی آکنه و مشکلات پوستی را از شما دور می‌کند.

ادامه مطلب...
۱۱ آبان ۹۸ ، ۱۱:۳۵ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
نیلوفر