برترین مطالب بهداشتی و سلامتی

۸ مطلب در مهر ۱۳۹۸ ثبت شده است

شنبه, ۲۷ مهر ۱۳۹۸، ۰۸:۵۰ ب.ظ نیلوفر
لیست مراکز گفتاردرمانی ارومیه | دکتر گفتاردرمانی در ارومیه

لیست مراکز گفتاردرمانی ارومیه | دکتر گفتاردرمانی در ارومیه

گفتار درمانی یکی از شاخه های توانبخشی می باشد که به آسیب شناسی اختلالات مربوط به گفتار و زبان می پردازد. در واقع گفتار و زبان (در ادامه به تفاوت گفتار و زبان نیز پرداخته ایم) بخش بسیار مهمی از ارتباط برقرار کردن با دیگران است.


عدم توانایی در صحبت کردن، روان صحبت نکردن و از این قبیل مشکلات در برخی از کودکان دیده می‌شود که با مراجعه به پزشک و استفاده از روش گفتار درمانی می‌توان آن را به سادگی حل کرد.


گفتار درمانی، یک روش مداخله زبان است که بر بهبود گفتار کودک، توانایی وی در تشخیص گفتار و غلبه بر مشکلات مانند بیان ضعیف، اختلال (تکرار صدا، کلمه یا عبارت) و اختلالات واجی و صدا، تمرکز دارد، این کمک می‌کند که کودک بتواند از طریق زبان کلامی و غیر کلامی بیان بهتری داشته باشد؛ این تمرکز بر روی تفسیر و روایی برای شکل دادن به صداها، کلمات و واج‌ها قرار دارد.


ادامه مطلب...
۲۷ مهر ۹۸ ، ۲۰:۵۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
نیلوفر
پنجشنبه, ۱۸ مهر ۱۳۹۸، ۰۶:۲۱ ب.ظ نیلوفر
درمان پرولاکتین بالا در زنان | آیا پرولاکتین بالا باعث نازایی می شود؟

درمان پرولاکتین بالا در زنان | آیا پرولاکتین بالا باعث نازایی می شود؟

در مغز انسان ها غده‌ای وجود دارد که غده هیپوفیز نامیده می شود. این غده در مغز انسان فقط به اندازه یک نخود است، اما تأثیر آن بر روی بدن، بیش از وزن آن است. یکی از وظایف اصلی این غده تولید هورمون‌ها در بدن است. پرولاکتین یک تومور غیر سرطانی (تومور خوش خیم) است که در غده هیپوفیز رشد می‌کند و هورمون پرولاکتین prolactin تولید می‌کند. کار اصلی‌ این هورمون این است که سینه زن را بعد از زایمان تحریک می‌کند تا شیر تولید کند اما پرولاکتین در مردان هم ساخته می‌شود. ممکن است به علت تولید بیش از حد هورمون پرولاکتین در بدن شما یا به علت فشار تومور بر بافت‌های اطراف باعث ایجاد علائم شود.

 

ادامه مطلب...
۱۸ مهر ۹۸ ، ۱۸:۲۱ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
نیلوفر
چهارشنبه, ۱۷ مهر ۱۳۹۸، ۱۲:۵۸ ب.ظ نیلوفر
متخصص زنان در خیابان پیروزی | دکتر زنان پیروزی تهران

متخصص زنان در خیابان پیروزی | دکتر زنان پیروزی تهران

متخصص زنان و زایمان یکی از رشته های پزشکی است که همیشه بیماران زیادی برای مراجعه به این تخصص وجود دارد. هر دختر خانمی تقریبا نیاز دارد که بعد از سن بلوغ برای چکاپ به متخصص زنان و زایمان به صورت دوره ای مراجعه کند و از سلامت خود اطمینان حاصل کند.


مراجعه به متخصص زنان و زایمان زمانی بیشتر مورد اهمیت قرار می گیرد که خانم ها تصمیم به بارداری دارند و یا در حین بارداری هستند و برای برای مشاوره های قبل از بارداری و همچنین مراقبت های حین بارداری به دکتر زنان و زایمان خوب مراجعه می کنند.

البته برخی از خانم ها به علت وجود برخی مشکلات قادر به باروری نیستند و به همین علت جهت رفع مشکلات نازایی سعی می کنند به بهترین دکتر زنان و زایمان مراجعه کنند و بعد از بررسی و تشخیص علت نازایی، اقدام به بارداری ایمن کنند.


ادامه مطلب...
۱۷ مهر ۹۸ ، ۱۲:۵۸ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
نیلوفر

7 خوراکی که شما را عصبی می‌کند

 

تغذیه اثرات چندگانه‌ای بر سلامتی افراد دارد و مواد غذایی مختلف دارای انرژی ترمودینامیکی متنوعی هستند، این تنوع انرژی به صورت عدم تعادل جسمی و روحی یا بیماری مختلف بروز می‌کند. برای اصلاح عدم تعادل باید از غذا‌های سرد اجتناب کرد.

به گفته کارشناسان طب شرقی، موادغذایی وجود دارد که مصرف بیش از حد آن‌ها ممکن است باعث تشدید عصبانیت و اضطراب شوند. در ادامه این مطلب به برخی از این موادغذایی اشاره می‌کنیم.

 

ادامه مطلب...
۱۳ مهر ۹۸ ، ۱۲:۰۶ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
نیلوفر

روغنی که از حمله قلبی جلوگیری می کند

روغن ماهی

به نقل از مهر «جوآن مانسون»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه هاروارد، در این باره می گوید: «یافته ها بیانگر توازن پیچیده ای از فواید و مضرات مکمل ها هستند که نیاز به تحقیقات بیشتر برای تعیین تاثیرات آنها وجود دارد.»

در این مطالعه حدود ۲۶ هزار مرد و زن شرکت داشتند. بعد از بیش از ۵ سال مطالعه و درمان، نتایج جالب بود.

ادامه مطلب...
۰۸ مهر ۹۸ ، ۱۰:۴۳ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
نیلوفر

دکتر زنان خوب برای hpv

دکتر زنان برای تست hpv

 

زگیل تناسلی یکی از شایع ترین بیماری های مقاربتی در دنیاست که در بسیاری از کشورها برنامه های دولتی برای کنترل آن ارائه شده است. اما با اینحال این بیماری هنوز در ایران جدی گرفته نشده و علیرغم شیوع بالای آن و مخصوصا سرعت شیوع آن، هنوز برنامه مدون بهداشتی و آموزشی برای مقابله با آن در نظر گرفته نشده است. زگیل تناسلی در زنان اهمیت بیشتری دارد، چرا که ویروس HPV که عامل این بیماری ست می تواند دهانه رحم را مبتلا کرده و موجب سرطان دهانه رحم در خانمها بشود. زگیل تناسلی زنان باید بسیار جدی گرفته شود.

ادامه مطلب...
۰۵ مهر ۹۸ ، ۱۹:۴۹ ۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
نیلوفر

مواد غذایی که مغز شما را به قتل می رسانند

قاتل مغز

حتما شما نیز بارها و بارها در مورد غذاهای افزایش دهنده قدرت مغز همچون توت‌ها و ماهی سالمون شنیده‌اید.

اینگونه خوراکی‌ها می‌تواند حافظه شما را حفظ کند و ذهنی قوی و قدرتمند در اختیارتان بگذارد. خوب حالا سوال اینجاست که چه غذاهایی می‌تواند بر روی قدرت مغز تاثیر منفی داشته باشد و منجر به بیماری‌هایی همچون آلزایمر شود؟

در این مقاله قصد داریم از توصیه سایت Brain Docs استفاده کنیم و غذاهایی که باید از خوردن آن اجتناب شود را بیان نماییم.

ادامه مطلب...
۰۳ مهر ۹۸ ، ۱۵:۳۴ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
نیلوفر

نشانه های خطرناک سرطان روده را بشناسید

آنچه اهمیت موضوع را پر رنگ می‌ کند، ابتلای تعداد زیادی از این افراد به سرطان ‌های دستگاه گوارش است که در این میان سرطان معده در رتبه نخست و پس از آن سرطان روده در رتبه دوم قرار دارد.

 

ادامه مطلب...
۰۱ مهر ۹۸ ، ۱۶:۴۳ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
نیلوفر