برترین مطالب بهداشتی و سلامتی

۱۸ مطلب در مرداد ۱۳۹۸ ثبت شده است

آسیب های مصرف بی رویه عرقیات گیاهی به کبد

ضرر عرقیات گیاهی

 

دبیر علمی شبکه هپاتیت گفت: این تصور که داروها و عرقیات گیاهی مضر نیستند ؛ اشتباه است.

امیرعلی انوشیروانی دبیر علمی شبکه هپاتیت افزود : مردم فکر می‌کنند که داروهای گیاهی و عرقیات مانند گل گاوزبان، کاسنی و چای سبز عوارضی ندارد در حالیکه مصرف آنها کبد را خراب می‌کند. وی با بیان اینکه مردم نباید خوددرمانی کنند، افزود: افراد برای مصرف داروها و عرقیات گیاهی باید با متخصص گوارش و کبد در صورت داشتن بیماری کبدی مشورت کنند.

ادامه مطلب...
۳۱ مرداد ۹۸ ، ۱۴:۱۸ موافقین ۰ مخالفین ۰
نیلوفر

متخصص مغز و اعصاب در کرج | بهترین دکتر نورولوژی کرج

 

عصب‌شناسی یا نورولوژی (به انگلیسی: Neurology) دانش مطالعه ساختار، کارکرد و بیماری‌های دستگاه عصبی جانداران است. موضوع عصب‌شناسی بررسی دستگاه عصبی جانداران در سطوح گوناگون از سلولی و مولکولی تا آناتومی، علوم رفتاری، و آسیب‌شناسی پزشکی است. واژه عصب‌شناسی برگردان واژه انگلیسی Neurology (نورولوژی) است ولی موارد به‌کارگیری این واژه در فارسی و انگلیسی متفاوت است. عصب‌شناسی در فارسی برابر واژه Neuroscience انگلیسی است. به جای واژه عصب‌شناسی از اصطلاح علوم عصبی نیز بهره‌گیری می‌شود.

ادامه مطلب...
۲۹ مرداد ۹۸ ، ۱۶:۰۲ موافقین ۰ مخالفین ۰
نیلوفر

روانشناسی - خانواده‏ ها با بچه‏ های9 تا 18 ساله چه کنند؟

یک اشتباه به شدت سمی در ذهن برخی وجود دارد. این اشتباه چیست؟ آنها گمان می‎کنند وقتی بچه‎ها بزرگ‎تر شوند کمتر به والدین خود نیاز به پیدا می‎کنند. اما چنین نیست. یک فرزند در هر شرایطی به حمایت والدین و خانواده خود نیاز دارد.

 

ادامه مطلب...
۲۸ مرداد ۹۸ ، ۱۲:۲۸ موافقین ۰ مخالفین ۰
نیلوفر

سلامت و پاک سازی کلیه را تضمین می کند

پاک سازی کلیه ها

 

این گیاه به دلیل عطر و طعم خوشمزه در دنیای غذاها نیز بسیار محبوب است.

 امروز قرار است در مورد فواید بسیار جعفری برای کلیه‌ها با شما صحبت کنیم.

ادامه مطلب...
۲۷ مرداد ۹۸ ، ۱۱:۱۶ موافقین ۰ مخالفین ۰
نیلوفر

5 روش برای خواب بهتر

 

خواب کافی یادگیری را بهبود می بخشد، شخص را هوشیار می کند، به او در تصمیم گیری کمک می کند، به حفظ سلامت قلب و تعادل هورمون ها کمک می کند و از سیستم ایمنی بدن محافظت می کند.

 

 کمبود خواب در مقابل با رفتارهای ناشی از خطرات، افسردگی و افزایش خطر چاقی و دیابت مرتبط است .

 

ادامه مطلب...
۲۱ مرداد ۹۸ ، ۱۴:۲۳ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
نیلوفر

مارچوبه، سبزی شگفت‌انگیز با خواصی بی‌نظیر

مارچوبه

 

به گزارش بهداشت نیوز، مارچوبه از سبزیجات محبوب مردم در بسیاری از نقاط جهان است. مارچوبه را با طعم شور آن می شناسند و به شکل خام یا پخته مصرف می کنند. از نظرطب قدیم ایران مارچوبه گرم و خشک است. مارچوبه سرشار از فولات، ویتامین k، آهن و فیبر است. همین ویژگی ها ارزش مصرف مارچوبه در دوران بارداری  را مشخص می کند و نشان می دهد می تواند غذایی خوب برای سلامت قلب و پیشگیری از پوکی استخوان باشد.

 

مارچوبه یکی از بهترین منابع فولات است. دریافت کافی فولات در دوران رشدی بدن مثل دوران بارداری، نوزادی و بلوغ بسیار مهم است. مصرف مارچوبه به درمان کم خونی ناشی از اسید فولیک هم کمک می کند.

 

مصرف فولات با کاهش خطر افسردگی هم همراه است چون از تشکیل بیشتر هوموسیستئین در بد جلوگیری می کند. هوموسیستئین مانع رسیدن خون و سایر عناصر مغذی به مغز می شود. همچنین وقتی هوموسیتئین بدن بالا می رود با تشکیل هورمون های سروتونین، دوپامین و نورپینفرین  که به ما حس خوب می دهند، تداخل ایجاد می کند. پس می توانیم بگوییم مارچوبه ضد افسردگی است.

 

ادامه مطلب...
۱۹ مرداد ۹۸ ، ۱۸:۰۸ موافقین ۰ مخالفین ۰
نیلوفر

فوق تخصص کلیه کودکان در تهران

فوق تخصص کلیه کودکان در تهران

 

بیماری‌های کلیه کودکان؛ مثانه و مجاری ادرار در کودکان (نفرواورولوژی کودکان) از سال 1966 میلادی کودکان مبتلا به انواع بیماری‌های کلیه و مجاری ادرار در ایران تحت نظر و ویزیت نفرولوژیست‌ها قرار می‌گرفتند. از سال 1990 برنامه‌ریزی برای گرفتن دستیار فوق تخصص نفرولوژی کودکان آغاز شد.

ادامه مطلب...
۱۷ مرداد ۹۸ ، ۱۸:۰۲ موافقین ۰ مخالفین ۰
نیلوفر

مطب های طب سوزنی در تهران

 

طب سوزنی یا سوزن درمانی که به زبان چینی به آن ژن جیو (ZHEN JIU) گفته می‌شود مهم‌ترین شاخه طب سنتی چینٰ TCM است که با فروکردن سوزن‌های بسیار نازک به نقاط خاصی از بدن که گذرگاه‌های انرژی دانسته می‌شوند باعث تسکین درد یا درمان مشکل خاصی از بیمار می‌شود. براساس تئوری طب سوزنی، این نقاط خاص بر روی مسیرهای خاصی از بدن با نام گذرگاه قرار دارند که انرژی حیات که در زبان چینی به آن «چی» (QI) گفته می‌شود در آن‌ها جریان دارد.

ادامه مطلب...
۱۵ مرداد ۹۸ ، ۱۰:۵۸ موافقین ۰ مخالفین ۰
نیلوفر

اصول صحیح شستشو و ضدعفونی کردن سبزیجات در تابستان


این یک افسانه است که مقدار کمی خاک، هیچ آسیبی به سلامتی نمی رساند. خاک می تواند گاهی حمل کننده باکتری های بسیار مضر باشد و اگرچه تولید کنندگان مواد غذایی دارای سیستم های خوبی در محل برای تمیز کردن میوه ها و سبزیجات هستند، اما خطر ابتلا به مسمومیت های غذایی هیچ گاه با این روش ها به صفر نمی رسد و به طور کامل حذف نمی شود


ادامه مطلب...
۱۳ مرداد ۹۸ ، ۱۳:۲۴ موافقین ۰ مخالفین ۰
نیلوفر

لیست متخصص پوست و مو در کرج

پوست وموها بیشتر از بقیه بخش های بدن جلوی چشم هستند؛ همین مساله باعث می شود که با ایجاد کوچک ترین تغییراتی در آنها افراد دچار نگرانی شده و به فکر چاره بیفتند.متخصص پوست

مقوله زیبایی یکی از دغدغه های افراد به ویژه خانم ها از زمان های دور دست بوده و هست و برای دستیابی به زیبایی بویژه درخصوص پوست و موی خود از هیچ هزینه ای دریغ نمی کنند. اما نکته مهم و قابل تامل این است که زیبایی را به چه قیمت و توسط چه کسانی باید به دست آورد؟


ادامه مطلب...
۱۰ مرداد ۹۸ ، ۲۰:۰۸ موافقین ۰ مخالفین ۰
نیلوفر