با توجه به اینکه شیوع تومورهای بدخیم سرطانی در کشور رو به افزایش می باشد نیاز به پرتودرمانی به عنوان یک روش کارآمد و بسیار موثر در درمان 60 تا 70 درصد این بیماران جایگاه ویژه ای پیدا کرده است تا نیاز به مراکز تخصصی در این زمینه بیش از پیش احساس گردد.

بسیاری از متخصصان برای درمان سرطان از روش های مختلف چون شیمی درمانی ، پرتو درمانی و … استفاده می کنند و با استفاده از جدیدترین روش های درمان سرطان با روش های ترکیبی شما را درمان می کنند.



روش های رایج برای درمان سرطان

درمان سرطان با جراحی


یکی از روش های مناسب برای حذف هر گونه تومور استفاده از روش جراحی است در واقع جراحی تومورهای خوش خیم یا به اصطلاح تومورهایی که گسترش پیدا نکرده اند و در صورتی که بیماری گسترش پیدا کرده باشد پزشک از روش های ترکیبی برای درمان استفاده خواهد کرد .

 

درمان سرطان  با رادیوتراپی

رادیوتراپی برای از بین بردن سلول های سرطانی است و امکان اینکه سلول های سالم هم از بین برود زیاد است البته سلول های سالم  به سرعت بازسازی می شود .بهتر است بدانید هر روش درمانی عوارض های خود را دارد از عوارض های رادیوتراپی می توان به ریزش مو ، بی میل بودن به غذا و یا تغییرات در پوست نام برد .


چرا رادیوتراپی انجام می دهیم ؟

حدود 60 درصد بیماران سرطانی در طول درمان سرطان به رادیوتراپی نیاز دارند. رادیوتراپی ممکن است قبل یا بعد از جراحی برای بیمار انجام شود و در تعداد محدودی ممکن است در حین جراحی به درمان رادیوتراپی برای نتایج بهتر نیاز باشد.


رادیوترپی چیست؟

با کمک رادیوتراپی می توانیم سلول های سرطانی را از بین ببریم زیرا رادیوتراپی از پرتوهای یونیزان تشکیل شده که در بیماران سرطانی به منظور از بین بردن سلول های سرطانی و یا تسکین درد استفاده می شود.

بیمار در محیطی که اشعه نباید از آن خارج شود قرار می گیرد برای درمان بهتر نوع دستگاه بسیار مهم است و باید از دستگاههای پیشرفته با  توانایی بالا استفاده کنیم همچنین هر چه قدر بتوانیم محدوده تومور را به وسیله ی اقدامات تشخیصی مشخص کنیم باعث می شود که درمان با رادیوتراپی به نتیجه بهتری برسد .


آدرس و تلفن مراکز رادیوتراپی و پرتو درمانی در تهران

برای دسترسی به لیست مراکز رادیوتراپی در تهران می توانید از لینک زیر استفاده نمایید.