با پیشرفت تکنولوژی، فناوری های نوین و بروز شدن زندگی، عوامل بسیاری وجود دارند که می توانند آرامش و روال زندگی ما برهم زده و ما را به بیماری های روحی و روانی مبتلا سازند. 


علم روانشناسی به عنوان یک عامل بسیار تاثیرگذار در مدیریت روح و روان می تواند موجب شود تا یا به بیماری های روحی و روانی دچار نشوید یا در صورت مبتلا شدن بتوانید آن را بهبود و برطرف سازید. 


علم روانشناسی تاثیر مستقیم در زندگی شما دارد چراکه می تواند مشکلات را به درستی تشخیص داده و در جهت درمان آن به شما کمک کند.



روانشناس

فردی است که با استفاده از تکنیک های گفت و گو درمانی و انجام مهارت های گوناگون در موقعیت های متختلف، قادر به راهنمایی و کمک به شما خواهد بود. روانشناس اختلالات روانی را تشخیص داده، روی گزاره های ذهنی افراد تاثیر گذاشته و طرح واره وجودی آنها را تغییر می دهد. این افراد آموزش دیده اند تا بهترین و ساده ترین راه را به شما برای برطرف سازی مشکلاتتان ارائه دهند.


بهترین روانشناس زن در تهران کیست؟

به دلیل متفاوت بودن حوزه های مطالعاتی روانشناسان، آنها تخصص های متفاوتی دارند. بنابراین این سوال بسیار غیر معقولانه ای است که (( بهترین روانشناس کیست؟)). به همین دلیل و باتوجه به متفاوت بودن تخصص روانشناسان، هر کدام از آنها می توانند در زمینه تخصصی خود بهترین باشند. 

شما برای پیدا کردن بهترین روانشناس، باید ابتدا از حوزه تخصصی روانشناسی که می خواهید به وی مراجعه نمایید، اطلاع پیدا کنید. این آگاهی از رزومه کاری روانشناس و همچنین نظرات مراجعین به وی قابل دست یابی است.  

توجه به این نکته بسیار ضروری است که اگر شما بهترین روانشناس زن در تهران را هم انتخاب کنید ولی به عنوان مراجعه کننده با او صادق نباشید، این روانشناس هرگز نمی تواند به شما کمکی کند.  


چرا و چه زمانی افراد باید به روانشناس مراجعه کنند؟

در کشورهای پیشرفته افراد برای امور مختلف زندگی خود، حداقل سالی یک بار به روانشناس مراجعه می کنند. روانشناس با مهارت هایی که دارد می تواند به فرد کمک کند تا روح و روان خود را مدیریت نماید و این راهنمایی ها می تواند یک عامل بسیار تاثیر گذار در داشتن یک زندگی آرام و راحت برای فرد باشد. 

شما می توانید در موارد زیر به روانشناس مراجعه نمایید:

انتخاب رشته تحصیلی و شغل: آشنا شدن و پی بردن به توانمندی های فرد یکی از اهدافی است که روانشناس می تواند به فرد در شناخت این توانمندی ها کمک کند. همانطور که میدانید اولین قدم برای داشتن شغلی مناسب، انتخاب درست رشته می باشد و همچنین با توجه به افزایش و فراوانی رشته های تحصیلی، مشاوره درست با یک روانشناس متخصص می تواند در آینده شغلی شما بسیار تاثیر گذار باشد.

تغییرات میانسالی: دوران میانسالی دورانی است که ممکن است با تغییراتی همراه باشد. این تغییرات به گونه ای است که اگر شما از شیوه های درست برای مدیریت کردن آن استفاده نکنید، قطعا عوارضی را به دنبال خواهد داشت و به سلامت روان شما لطمه خواهد زد. شما با مراجع به روانشناس متخصص و آگاهی یافتن از تغییرات این دوران می توانید قدم بسیار مهمی را در پیشگیری از مشکلات احتمالی بردارید.

ازدواج فرزندان: یکی از مواردی که شاید اهمیت کمتری به آن داده شده است این است که والدین زوج ها نیز باید در این مورد به روانشناس مراجعه کنند چرا که باید خانواده ها و والدین یاد بگیرند تا در زندگی فرزندان خود دخالت نکرده و در صورت نیاز آنها، به آنها کمک کنند. در واقع در کشور ما یکی از دلایل مهم طلاق، دخالت خانواده ها عنوان می شود. بنابراین والدین و خانواده ها نیز باید در این رابطه از روانشناس کمک بگیرند.

طلاق: یکی از دشوارترین و دردناک ترین موقعیت هایی که فرد ممکن است با آن مواجه شود این است که زندگی مشترک او به شکست انجامد. هر چند خدمات روانشناسی می تواند از بروز بسیاری از طلاق ها، به شرط استفاده صحیح و بهنگام از این خدمات جلوگیری کند اما به هر حال بخشی از طلاق ها اجتناب ناپذیر هستند. نکته قابل توجه و مهم این است که طلاق اگرچه به معنای خاتمه زندگی مشترک است اما پایان زندگی فردی افراد نبوده و آنها حق دارند بعد از طلاق به زندگی خود ادامه داده و از آن لذت ببرند و انتخاب های دیگری برای زندگی خود داشته باشند.

مشکلات خانوادگی و روابط: روابط به سه بخش روابط خانوادگی، روابط شخصی و روابط کاری تقسیم می شوند که هرکدام از آنها مشکلات خاص خود را دارد. این روابط هم می توانند بهترین بخش زندگی هر فرد باشند و در عین حال هم می توانند منبع اصلی استرس و مشکل و نگرانی نیز باشند. استفاده از روانشناس در این موارد سبب می شود که شما بتوانید مشکلاتی را که حتی در قوی ترین روابط هم ایجاد می شوند را از بین ببرید. 

عادت ها و اعتیاد های بد: اعتیاد هایی از قبیل سیگار کشیدن، نوشیدن الکل، استفاده کردن از مواد مخدر و... معمولا زمانی ایجاد می شوند که فرد بخواهد با مشکلات شخصی خود کنار بیاید. روانشناس علاوه بر این که به شما جهت ترک این عادت ها کمک می کند، باعث می شود مشکلاتی را که سبب بروز اعتیاد در شما شده است را پیدا کنید و این مشکلات را نیز حل کنید. اعتیاد، اختلالات تغذیه ای، منترل استرس و مشکلات خواب می تواند از جمله این مشکلات باشد.

باتوجه به موارد بالا، مراجعه به روانشناس می تواند بسیار کمک کننده باشد.